Plná hlava starostí, povinností, vašich snov a predsavzatí, neustále pozeráte na ciferník hodinových ručičiek, z každej strany akýsi iný hlas, včera, dnes, zajtra, stále dookola. Poznáte ten pocit, keď chcete bežať preč, preč od všetkého? Tak to urobte – bežte a neobzerajte sa dozadu. Je to jednoduché, stačí obuť tenisky a vybehnúť na ulicu, nechať doma všetky problémy a nemyslieť na nič, len si vychutnávať každý krok a nesústrediť sa na to, kam až dobehnete. Bežte päť, desať , pätnásť minút. Hodinu, tri, štyri! Nepremýšľajte nad tým, koľko kilometrov máte ešte pred sebou a či ste už spálili večerný nálet na chladničku. Bežte preto, pretože to potrebujete, pretože Vás to baví a oslobodzuje. Až vtedy, ak sa beh stane Vašou súčasťou, bude pre Vás plnohodnotným psychickým a fyzickým trénerom. A samozrejme, všetci sa za Vami otočia:) Chcete vedieť prečo?

Čo Vám prinesie pravidelný bežecký tréning(3krát týždenne) s tímom BUĎ LEPŠÍ?

Vstupné??? = chuť spraviť niečo pre seba!

 

Fyziologické účinky:

  • Viditeľné zlepšenie regenerácie Vášho tela a srdcového aparátu.
    Prečo?
  • Objem srdca sa rapídne zväčšuje,krvný tlak a pokojový tep klesá.

  • Srdce sa naučí pracovať ekonomickejšie.
  • Pravidelné behanie v správnej dĺžke a intenzite Vám zaistí redukciu hmotnosti. Skoro žiaden šport vám neumožní spáliť toľko kalórií ako beh!
  • Zmiernia sa problémy so spánkom a zažívaním. Priaznivý účinok v súvislosti s poruchami spánku by ste mali pocítiť po deviatom týždni pravidelného tréningu(2-3 trénigové jednotky za týždeň).
  • Posilníte Váš imunitný systém. Keďže beh je outdoorový šport, organizmus si zvykne na väčšiu záťaž a nepriaznivé vplyvy vonkajšieho prostredia. Pokiaľ  je výmena látok v tele intaktná, môže sa telo lepšie brániť a je menej náchylné na infekčné ochorenia. A preto už nebudete musieť počas chrípkového obdobia atakovať svoje telo(i okolie) veľkými dávkami cesnaku. Budete zdravší a aj menej fajnoví na počasie ;)
  • Spevníte a vyformujete svalový aparát.
    Ako je to možné?Vďaka pravidelnému trénovaniu sa obsah v krvi v tele zvýši až o dva litre, čo má priaznivý vplyv na prekysličenie celého organizmu. Tento vývoj ovplyvňuje telo vo vytváraní kapilár, a preto sa do vašich svalov dostane viac kyslíku a tým aj viac energie.
  • Bude Vám patriť najlepší zadok v meste! Naozaj? Naozaj! Pravidelným tréningom viditeľne spevníte svalstvo sedacieho aparátu. Tento bod ocenia najmä dámy, no vo veľkej miere spraví radosť i nejednému mužskému oku;)
  • Stabilizujete duševnú rovnováhu a zabezpečíte si každodennú pohodu. Počas behu telo odbúrava stresový hormón adrenalín a kortizol a do tela sa vyplavujú hormóny šťastia noradrenalín a dopamín.
  • Vďaka vyplavovaniu hormónov šťastia do tela a zlepšenému telesnému pocitu, získanému vďaka behu, si môžete dlhodobo posilniť sebavedomie.
  • Behanie ja opornou barličkou dobrej nálady a účinne bojuje proti depresii. Osoby trpiace depresiami majú v tele nízku hladinu katecholaminov, ktoré sa počas behania vo vysokom množstve vyplavujú do tela, takisto ako aj endorfíny. A výsledok? Na Vašej tvári si ponesiete už len úsmev od ucha k uchu!
  • Zvýšite schopnosť koncentrácie. Vaše telo aj mozog počas behania prijíma viac kyslíka a práve vďaka prekysličeniu sa následne zvyšuje schopnosť sústrediť sa. Mnohé štúdie potvrdzujú, že prekysličenie organizmu zvyšuje aj celkovú výkonnosť.
  • A to najdôležitejšie nakoniec = vytrénujete vašu vôľu ako pevnú skalu! S každým kilometrom získate skúsenosť stanoviť si ciele a splniť ich. Pravidelný bežecký tréning sa prejaví na lepších výsledkoch či už v škole alebo v práci. Naučíte sa bojovať,nevzdávať sa a dotiahnuť veci až dokonca.

Existuje milión dôvodov prečo behať. Aký je ten Váš? Možno ho ešte nepoznáte. Tak neváhajte ani minútu a zistite to s nami. Každý PONDELOK, STREDU a PIATOK o 7.00 sme LEPŠÍ na trenčianskej BREZINE (štart je spod hotela, od kríža).

VÍTANÝ JE KAŽDÝ, KTO CHCE SPRAVIŤ NIEČO PRE SVOJE TELO A ZDRAVIE!