Tréning s kondičným trénerom

Chcete vytvarovať postavu, zväčšiť svalovú hmotu a celkovú silu, spevniť svaly , zlepšiť držanie tela, byť proste fit? Tak kondičný tréning je pre Vás ideálnou pohybovou aktivitou.  Získať správne technické návyky , správnu metodiku cvičenia môžte získať  pod odborným dohľadom kondičného trénera.

Každý človek je originál , a práve preto by mal byť taký aj tréningový program.

Dnes bol na tréningu Juro

Juro má 27 rokov, je bývalý vrcholový športovec . Po  ukončení  hokejovej kariéry sa pravidelne venuje športovej aktivite. Cvičí 2 krát do týždňa vo fitness a jeden krát v týždni zaraduje cvičenie funkčného tréningu. Prezentovaná hodina je zameraná na všetky svalové partie.  Zvolili sme kruhový intervalový tréning . Interval odpočinku a zaťaženia 2:1. V úvode hodiny bolo rozcvičenie na bežiacom páse 15 min, a po hlavnej časti strečingové a kompenzačné cvičenia.

Hlavná časť tréningu

Klik na medicinbale - striedavo
Klik na medicinbale – striedavo
Drep na jednej nohe so zanožeňím + aquahit

Drep na jednej nohe so zanožeňím + aquahit

Zdvíhanie rúk do vzpaženia na TRX- Ramená

Zdvíhanie rúk do vzpaženia na TRX- Ramená

Sklapovačky s medicinbalom

Sklapovačky s medicinbalom

Drepy na balsnčnej doske

Drepy na balsnčnej doske

Horizontálne prítahy na stojánkoch

Horizontálne prítahy na stojánkoch

Vytáčanie medicinbalu v sede

Vytáčanie medicinbalu v sede

Tricepsové zdvihy na bradlách

Tricepsové zdvihy na bradlách

Kettlebell swing

Kettlebell swing

Lano - striedavé vlnenie

Lano – striedavé vlnenie

Základ funkčného tréningu pochádza z rehabilitácie. Základom sú zostavy cvikov, ktoré napodobňujú každodennú činnosť v domácnosti alebo v práci, napodobňujú sa aktivity z bežného života ako sekanie dreva, zdvíhanie bremena a podobne.. Je to súhrn cvičení, pri ktorom zapájate maximálne množstvo svalových skupín. Pri zraneniach pomáha funkčný tréning k rýchlejšiemu a efektívnejšiemu zotaveniu športovca.

Tréning má aeróbny alebo anaeróbny charakter, záleží od intenzity prevedenia a dĺžky intervalu cvičenia. Pri aeróbnej časti tréningu spálite viac tuky a pri anaeróbnej si zlepšujete kondíciu kardiovaskulárneho a cievneho systému.

Cvičenie funkčného tréningu je veľmi vhodná forma kondičného tréningu pre športovcov. Svojou vyváženosťou cvičenia odstraňuje disbalanciu zapríčinenú jednostranným zaťažovaním pri športe ( hokej, futbal, badminton, tenis, futbal,atď. ) V našom tréningovom centre využívame najmodernejšie športové pomôcky – aquahit, bosu, medicinbaly, flexibar, TRX, balančné dosky, Gym Stik a lodné lano.

K funkčnému tréningu musíme využívať funkčné nástroje, ktoré telu umožňujú  neobmedzený pohyb bez hraníc. Umožňuje nám pohybovať sa vo všetkých rovinách a integrovať celé telo. Hlavným konceptom, ktorý treba dodržiavať pri cvičení a ktoré treba dodržiavať pri cvičení sú:

  • Pohyby sú viac úrovňové, fungujúce vo všetkých troch rovinách pohybu.
  • Výber cvičení ktoré zapoja  celé telo a najviac svalové partie.
  • Pohyby sú rozmanité , aby sme pri pohybe zapínali okrem tela aj našu myseľ.
  • Funkčný tréning by mal obsahovať aj prvok zábavy. Cvičením by sme mali pôsobiť na organizmus nielen fyzicky ale aj duševne. Hlavne, keď používame zábavné funkčné pomôcky  ( Aquahit, flexibar, bosu,  kettlebell, TRX, Gym- stick, atď.).