Chutila Vám? Bez farby, bez chuti, bez bubliniek? No za to s vysokým obsahom zdravia?

V minulom článku sme hovorili o zázračnom nápoji,  o vode. O jedinečnom zložení, ktoré šetrí naše zdravie a v neposlednom rade aj naše peňaženky. Veľa ľudí konečne vylialo zo svojho pohára „prirodzene“ farebné nápoje a namiesto toho, si plným dúškom začali vychutnávať výborne chutiacu vodu. A prečo? Pretože ak veríte, že je skutočným liečiteľom, začne Vám chutiť asi v takej miere ako pánom chutí pivo. A to už je čo povedať! Ok. Tak teda budem piť vodu – budem zdravý. Jednoduché ako facka. Skutočne? Je jasné, že iba pitím čistej vody nepredídete každej chorobe. V správnej kombinácii so športom sa však budete cítiť fit a zdravo. A to za tú cenu skutočne stojí.

Viete, čo je však v zdravom životnom štýle podstatne rozhodujúce? Čas. Pretože nie je dôležité len to, čo piť, ale najmä kedy piť. Dnes si teda povieme, ako na to.

Ráno nalačno

Ešte predtým ako Vašej partnerke prinesiete s láskou naservírované raňajky do postele, mali by ste jej načapovať pohár čistej vody. Nebude to síce už toľká romantika, ale nebojte, ona to určite ocení. Ak je teda Váš pohár prázdny, približne o dvadsať minút môžete začať s raňajkami. Takýto začiatok rána bude pre Vás hnacou silou počas celého dňa. Naštartuje metabolizmus a zrýchli trávenie. Takže je len na Vás, či si privstanete o pol hodinu skôr a celý deň sa budete cítiť dobre alebo budete popíjať kávu a popritom si medzi dverami zaväzovať šnúrky na topánkach.

Počas dňa by ste mali vypiť približne 3 litre vody. Samozrejme, toto číslo je len orientačné. Pri športe a najmä v lete sa množstvo rapídne zvyšuje.  Zo začiatku budete musieť Váš organizmus na to trochu vytrénovať a potom to už pôjde samo od seba. Napusťte si napríklad veľkú plastovú fľašu a povedzte si, že takéto vypijete do večera dve, tri. Dajte si však pozor na to, aby ste ju vysmädnutí ako ťava na púšti, nevypili na jeden dúšok. Pite po troche počas celého dňa a nie nárazavo! 

Ďalším chybným krokom na ceste k správnej životospráve je zlozvyk v zapíjaní jedla. Aj Vám vravievali rodičia, keď ste boli malí, že ak sa napijete vody, rýchlejšie to spadne do bruška? V skutočnosti chceli iba odpútať Vašu pozornosť, aby ste sa nesústredili na to,  že znova musíte jesť, aj keď ste sa ešte pred piatimi minútami tomu zubami – nechtami bránili. Takže ďalšia užitočná rada, nezapíjajte jedlo! Môže sa stať, že sa budete potom cítiť nepríjemne nafúknutí. Určite poznáte porekadlo – hlad je prezlečený smäd. A preto nezabudnite po jedle doplniť Vášmu organizmu tekutiny. Zaženiete tak pocit pomyselného hladu, pretože reálne ste už sýti. Nesnažte sa silou mocou piť ani tesne po skrížení Vášho príbora na tanieri. Urobte tak najskôr polhodinu potom!

Nehanbite sa preto v reštaurácii odmietnuť nápojový lístok. Vy chcete byť zdravý, takže, čo tam potom, čo si ostatní pomyslia. Ste totiž vo výhode. Keďže na druhej strane, kvôli správnemu tráveniu, je veľmi dôležité piť pred jedlom, spýtajte sa, kedy približne Vám prinesú jedlo a podľa toho sa rozhodnite. Ak budete piť pred jedlom, naplníte žalúdok vodou a tým predídete častému pokušeniu zhltnúť porciu pred sebou, ako keby ste nejedli už celé dni.

Ak ste na ceste k svojej vytúženej postave a chcete zrýchliť Váš metabolizmus, cítiť sa fit a plný energie, riaďte sa týmito pravidlami.Takže už nikdy nesmiete piť nič iné okrem čistej vody! Vážne…

… vážne žartujeme:-) Dobré pivko a kofola patria k letu, určite Vás nezabijú, a preto si ich s pokojným srdcom môžete vychutnávať aj ďalej. V akom množstve a ako často, je však už len a len na Vás. My iba radíme, nezakazujeme.

Zaujala Vás táto téma a chcete vedieť viac? Potom sa už teraz môžete tešiť na ďalší článok, v ktorom sa budeme venovať pitnému režimu a správnym nápojom pri športe a fyzickej záťaži. Tak, už len na záver – NA ZDRAVIE!