Odvšadiaľ počúvame, aké dôležité je kúpiť si najlepšiu športovú obuv,funkčné tričká, tielka, kraťasy či dokonca náramky zlepšujúce výkon. Najlepšie alebo najreklamovanejšie? Verím, že si odpoviete aj sami.

Viete, čo je však úplne najpodstatnejšie vo Vašej športovej taške? Teraz zrejme rýchlo triedite v hlave tú hŕbu nepodstatných vecí, ktoré tam nosíte.. Nebudem Vás teda trápiť – odpoveď je viac než jednoduchá – VODA.
Neznačková, neatraktívna, nepopulárna a predsa najlepšia, najzdravšia a najliečivejšia.

 

A viete ako a koľko piť počas toho ako sa stávate lepšími na našich tréningoch?
Tak ako už všetci vieme, počas pohybu je telo ochudobnené o tekutiny vo zvýšenej miere. S každým jedným pohybom a s každým vynaloženým úsilím naše telo prichádza o tekutiny a tým pádom aj o dôležité minerály.
Vieme však, ako ich správne nahrádzať?

V minulosti prevládal názor, že že ak športujeme,mali by sme piť málo,aby tekutina nezaťažovala žalúdok a krvný obeh. Aj potenie sa takto malo znížiť. V súčasnosti však máme overené informácie, ktoré hovoria o tom, že prirodzenú potrebu prijímať tekutiny netreba obmedzovať. Nedostatok vody môže totiž rapídne znižiť náš výkon. Pri fyzickej aktivite totiž vzniká v tele veľké množstvo tepla, ktoré sa odvedie von prostredníctvom potu. Ak už telo nemá dostatok tekutín, ktoré by mohlo použiť na svoje ochladenie, náš výkon sa rýchlo znižuje.

Správny pitný režim je preto pri športovaní dvojnásobne dôležitý.Ak už chceme ísť do detailov, existujú aj pravidlá, čo piť pred športom, počas neho a po športe. Vo všeobecnosti je však najlepšie dodávať telu takú tekutinu, ktorá je mu čo najprirodzenejšia a tou je čistá voda. Pri športovaní je však najideálnejšia konzumácia pramenitých a minerálnych vôd s nižším obsahom minerálov v rozmedzí 150 – 400 mg na jeden liter, ktoré sú vhodné na pravidelné dopĺňanie stratených tekutín.

Mnoho z nás sa však k pitiu čistej vody musí doslova premáhať. To však vôbec nie je žiaden problém! Z overených receptov od starej mamy môžem odporučiť napríklad obyčajnú vodu z vodovodu, do ktorej pridáme vytlačenú šťavu z citróna a pomaranča. V správnom pomere je tento domáci nápoj výborným zdrojom vitamínov, ktorým osviežite Vaše telo a zároveň potešíte zdravie.
Tak teda na zdravie ! Aby ste mohli byť zas o čosi lepší:)
Foto: Internet